ViewSonic myViewBoard Nedir, Ne Üzere Yararlar Sunuyor?

CHIP: ViewSonic myViewBoard ekosistemi ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgi verir misiniz? Türkiye'de hangi alanlarda kullanılıyor ve dünyada ...

ViewSonic myViewBoard Nedir, Ne Üzere Yararlar Sunuyor?

CHIP: ViewSonic myViewBoard ekosistemi ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgi verir misiniz? Türkiye'de hangi alanlarda kullanılıyor ve dünyada kullanım oranları hakkında bilgi sahibi olabilir miyiz?

Hasan Koçyiğit: Küresel görsel tahliller sağlayıcısı olan ViewSonic, ViewBoard etkileşimli tahtalar ve myViewBoard ekosistemi ile kurumlara, iş dünyasına ve eğitim teknolojisi alanına işbirlikleri ve bağlantılarını kökten değiştirecek ve günümüzün süratli çalışma ortamına entegre edecek tahliller sunuyoruz.

Bu sistem ile donanım, yazılım ve objelerin interneti (Internet of Things) alanındaki gelişmeleri bir ortaya getirerek, grup çalışmasının tam potansiyeline ulaştığı, uzaklıkları ortadan kaldırıp çalışanları buluşturan, iş hayatında verimlilik ve yeterliliği arttıran tahliller için çalışıyoruz.

myViewBoard ekosistemi ile eğitim teknoloji alanları için geliştirdiğimiz çalışmalar da tüm dünyada büyük ilgi görüyor. Dünya çapında 527 bin öğretmen tarafından tercih edilen ViewBoard interaktif tahtaları ve tüm tahtalar ile uyumlu olan myViewBoard, şu an dünyada 2 Milyonun üzerinde öğretmen, öğrenci ve profesyonel tarafından kullanılıyor. Dijital eğitimin öğretmenler için yeni bir alan olması nedeniyle öğretmenlerin ilgi cazibeli dijital içerikler hazırlamada yaşadığı zorlayıcı tarafları, uzun öğrenme eğrisinin tesirleri, eğitimde çok fazla dikkat dağıtıcı etmen olması, sınıf idaresinin zorlaşması ve esnek olmayan çalışma alanlarının ortaya koyduğu zorluklar için tahliller sunan myViewBoard birebir vakitte öğrencilerin yaşadığı zayıf etkileşim, dikkat dağınıklığı ve düşük iştirak üzere sıkıntıları da ortadan kaldırıyor.

Kolay kullanımı ile tercih edilen myViewBoard'da, beyaz sayfadan çıkmadan derse eklemek istedikleri tüm içeriklere tek tuşla ulaşabilen öğretmenler, imajları ve görüntüleri da yalnızca sürekle bırak yaparak ders içeriklerine alarak derslerini buluta kaydedebiliyorlar ve öğrencileri ile paylaşabiliyorlar. Dijital alanda bir sınıf ortamı yaratmaya yardımcı olan çeşitli özelliklerle dolu bir öğretme-öğrenme yazılım aracı olan myViewBoard, dijital öğrenme ortamları oluşturmanın yollarını geliştirmeye çalışan eğitim kurumlarına, öğretmenlere ve öğrencilere inançlı bir sanal öğrenme alanı sunuyor. K-12'den yüksek tahsile kadar, ortak çalışmayı destekleyen etkileşimli ekranlarımız ve myViewBoard ekosistemi, sınıf iştirakini ve dijital öğrenmeyi geliştiren tahlilleri bir ortada barındırıyor.

Covit19'da en çok etkilenen kesim öğrenci ve öğretmenler oldu. Öğretmenler ve özellikle devlet öğretmenleri hiç tecrübeleri olmadan çok kısa vakitte çevrimiçi eğitime hazırlanmak zorunda kaldılar ve bu durum zorluklarını da beraberinde getirdi. Biz de pandemi mühletince bilhassa eğitimcilerimize dayanak olmayı kendimize bir misyon bildik ve ViewSonic olarak myViewBoard platformumuzu Türkiye'de tüm kullanıcılarımıza bu devir içinde fiyatsız sunduk. Ekosistemi kullanmanın ise hiçbir şartı bulunmuyor ve bu süreçte üye olan herkes sistemimizden ömür uzunluğu faydalanacak. myViewBoard ekosistemini kullanmak, dijital eğitim içeriği hazırlamak ve ekosistemin başka sunduğu imkânlardan yararlanmak için öğretmenlerin tek yapması gereken www.myviewboard.com adresine girip kayıt yaptırmak.

CHIP: MyViewBoard ekosisteminin donanımsal ve yazılımsal muhtaçlıkları nelerdir? Bir donanım satın alınması gerekiyorsa altyapı gereksinimi nelerdir?

Hasan Koçyiğit: MyViewBoard ekosistemimize dahil olabilmeniz için hali hazırdaki bilgisayarınızı ya da akıllı aygıtlarınızı kullanabilirsiniz. Bunun için ekstra bir maliyet kelam konusu değil. Bulunduğumuz pandemi sürecinde ise MyViewBoard yazılımımız tüm öğretmenlere fiyatsız servis verdiği için şu anda MyViewBoard'u kullanmak için rastgele bir fiyat ya da ekstra bir donanım gereksinimlerinin olmayacağını söyleyebilirim.

CHIP: MyViewBoard içeriklerine hangi platformlardan erişilebiliyor? Zoom üzere görüntü konferans üzerinde kullanabilmek mümkün mü?

Hasan Koçyiğit: MyViewBoard platformu şahsî dataları oluşturmaya imkan tanıyan bulut üzerinde çalışan, nereye gidilirse gidilsin sizi takip eden, içinde beyaz tahtadan, ortak çalışma araçları, paylaşım ve iştirak araçları üzere bir çok aracı içeren bir ekosistemdir. Bu ekosistem, Google, Microsoft, Amazon, Intel üzere ekosistemlerle entegre olabildiği üzere, Windows, Apple, Android, Google üzere platformlar üzerinden erişilebilen, Google Drive, Box, Dropbox, OneDrive bulut altyapılarına direkt entegre olabilen, Zoom, Gotomeeting, Teams, Youtube, Facebook, Workplace, Twitch üzere yayın platformları üzerinden paylaşılabilen, Google Classroom üzere LMS/ÖYS (Learning Management System/Öğrenim İdare Sistemi) ile entegre olabilen, Youtube, Khan Akademi, myViewBoard Clips üzere dijital içerik ve müfredetalara reklamsız erişebilen bir ekosistemdir.

Web kamerası üzerinden yüz yüze etkileşimli ders yapma ve canlı soru-cevap gerçekleştirme üzere interaktif ders yapma imkanlarını barındıran myViewBoard, öğretmene ders içeriklerini buluta kaydetme konforu sunarken, ekran paylaşımı ve ekran yakalama özellikleri ile öğrencilerin her vakit ders kayıtlarına ulaşabilme imkanı sunuyor. Bulut depolama kaynaklarını yönetme özelliği ile öğrencilerin ödevlerini öğretmenlerine teslim etme yahut öğretmenlerin öğrencilerin meskende indirebilecekleri belgeleri paylaşma özelliği de içeren myViewBoard, öğretmenlerin mevcut çevrimdışı eğitim malzemelerini myViewBoard'a aktararak içeriklerini anında çevrimiçi derslere dönüştürmelerine imkan sağlıyor.  Öğrenciler, sınıfta fizikî olarak bulunmadan tahtadaki öğretmenle etkileşim kurabiliyor, öğretmenler ve öğrenciler rastgele bir yazılım yüklemeden rastgele bir bilgisayardan oturum açabiliyor ve dersler daha sonra görüntülemek için kaydedilebiliyor.

CHIP: İçerik oluşturma özellikleri nedir?

Hasan Koçyiğit: MyViewBoard ekosisteminde başarılı bir eğitimin tüm gereklilikleri 6 alanda kullanıma sunuluyor. Ekosistemde, öğretmenleri çok kolay ve tesirli dijital içerikler hazırlayabilecekleri WhiteBoard, canlı ve interaktif ders ortamı sunan Classroom, görüntü görsel içerik havuzu Clips, hazırlanan içeriğe lokasyon bağımsız ulaşma imkanı sunan Display, dersleri, içerikleri ve ekranı uzaktan yönetme imkanı sunan Manager, interaktif bir ortam yaratan, öğrencilerin soruları anlık cevaplayabileceği, anket ve imtihan üzere uygulamalara iştirak imkanı sunan Companion ile tesirli ve interaktif eğitim imkanı sunuyor. ViewSonic ayrıyeten, tamamı Türkçe olan ViewSonic Library kısmında yer alan içerikler ile öğretmenlerle alanları ile ilgili bilgi paylaşımında bulunuyor. Birinci ve orta dereceli okullarda misyon alan öğretmenlere 6 farklı kategoride 46'dan fazla hususta her yaştan öğrenciye uygun eğitim görüntüleri sunan myViewBoard Clips, 120'den fazla kaliteli medya ve içerik iş ortağının sağladığı 2,000,000'dan fazla eğitim görüntüsü ile öğretmenlere görüntü dayanaklı dersler hazırlamalarını sağlıyor.

Google Chrome, Microsoft Edge üzerinde çalışan, Windows, Mac ve Chrome OS ile uyumlu olan, öğretmenlerin hazırladıkları ders içeriklerine metin, grafik ve görüntüler eklemesinin yanı sıra not alma imkanı da sunan yazılım, öğretmenin sınıf içerisinde küçük çalışma kümeleri oluşturması, ders içeriklerinin, imtihanların ve eğitimle alakalı tüm başlıkların görselleştirilmesini sağlayan yetenekleri ve 100'den fazla görsel içerik sağlayıcısı tarafından destekleniyor.

CHIP: Dünyada, dijital eğitimi dönüştürecek ne üzere dijital trendler ön plana çıkıyor?

Hasan Koçyiğit: ABD, İngiltere, Almanya, Hollanda dahil olmak üzere gelişmiş ekonomiler, yenilikçi eğitim teknolojisi teklifleri geliştirme ve sunma, eğitim idaresini, öğrenci ve küme çalışmasına iştirakini destekleme ve öğretmen iş yükünü azaltma konusunda ön saflarda yer alıyor. Common Sense Media Report araştırmalarına nazaran, öğretmenlerin %86 sı ile tahsil kurum yöneticilerinin % 96 sı sınıflarda eğitim teknolojilerinin kullanılmasının çok değerli olduğunu söylüyor. Bunun en değerli nedeni ise eğitim teknolojilerinin; iştirak, ferdileştirme ve işbirliği açısından öğrenme üzerine sunduğu fırsatlar. Tüm dünyada Edtech pazarı en süratli büyüyen pazarlardan biri. Grand View Research araştırmasına nazaran, Edtech pazarı 2019 da yaklaşık olarak 77 Milyar USD'lık bir pazarken, 2020 'de 90 Milyar USD ve 2027 de bu pazarın 285 milyar USD'a ulaşması bekleniyor. Lakin COVID-19 tesiri bu büyümeyi hızlandırdı ve bence 2020 için kestirimlerin çok üzerinde olacağını düşünüyorum. Eğitim teknolojileri içinde K-12 ve yükseköğrenim en büyük pazarlar ancak okul öncesi pazar da süratle büyüyor.

CHIP: Türkiye özelinde dijital eğitim sektörüne yapılan yatırımı kıymetlendirir misiniz? 

Hasan Koçyiğit: Genel olarak Eğitim Teknolojilerini (EdTech) 3 cins altında toplayabiliriz; donanım, yazılım ve içerik. 2019 bilgilerine nazaran donanıma yapılan yatırım % 43 ile en yüksek hisseye sahipken, yazılımın hissesi % 25, içeriğin hissesi ise % 32 civarında, tabi burada Covid-19 tesirinin 2020'de istikrarları değiştireceğini düşünüyoruz.

Türkiye özeline baktığımız vakit eğitim dalında yükselen bir trend görüyoruz. Bilhassa son periyotlarda yapılan yatırımlara baktığımızda hoş gelişmeler mevcut. Doğal burada Covid-19'un önemli bir ektisi olduğu aşikar. Zira tüm öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz ister istemez şu anda tüm süreci dijital olarak sürdürüyor. Bununla birlikte bu devir sonlandığı vakit ise hem öğrenciler hem de öğretmenler artık akıllı tahtalara ve başka eğitim teknolojilerine daha aşına olacaktır. Zira artık hiç bir şey eskisi üzere klâsik prosedürlerle ilerlemeyecek. Covid -19, tüm dallarda dijitalleşmeyi hızlandırdığı üzere, eğitim dalını de tıpkı biçimde etkiledi; burada öğretmenler ve eğitim kurumları süratli olmak zorundaydılar ve buldukları tahlilleri ki bir kısmı ne eğitim için ne de pedagojik olarak tasarlanmamış devşirme diyebileceğiz çözümlerdi, kendi yaratıcılıkları, yetenekleri, bilgileri ölçüsünde kullandılar, tabi ki burada uzaktan eğitim kalitesi herkesin sorguladığı bir bahis oldu. Covid-19 sonrası periyotta en kıymetli sorun hem fizikî hem de uzaktan eğitimin düzeyini üst çekmek olacak, bunu da fakat eğitim için geliştirilmiş, pedagojik dayanağı sunan, etkileşimi, birlikte çalışmayı, paylaşmayı hem sınıf ortamında hem de uzaktan ortamda sunacak tahlillerin eğitim profesyonelleri ve paydaşları tarafından titizlikle planlaması gerektiğidir.