200 beygirlik Ford Puma ST tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Son periyotta teaser görselleriyle sıkça karşımıza çıkan Ford Puma ST üzerindeki örtü bugün büsbütün kalktı. Puma ST, Ford Performance ...

200 beygirlik Ford Puma ST tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Son periyotta teaser görselleriyle sıkça karşımıza çıkan Ford Puma ST üzerindeki örtü bugün büsbütün kalktı. Puma ST, Ford Performance takımının Avrupa pazarı için geliştirdiği performanslı SUV olarak karşımızda.

Ford Puma ST'nin kaputu altına baktığımızda, platform ikizi olan Fiesta ST'deki güç aktarma organlarını görmek çok da şaşırtan olmuyor. Tamamı alüminyum 1.5 litre EcoBoost üç silindirli turbo akaryakıtlı motor 200 beygir güç ve 320 Nm tork üretiyor. Yani gücü Fiesta ST ile birebir tutulan motorun tork kıymeti reaksiyon mühletini düzgünleştirmek ismine 30 Nm artırılmış.

Kelam konusu bedeller ışığında Ford Puma ST'nin performans datalarına baktığımızda 0-100 km/s hızlanmasını 6.7 saniyede tamamladığını görüyoruz. Yani hot hatch kardeşi Fiesta ST'den sadece 0.2 saniye daha yavaş. Performanslı SUV'un azamî suratı ise 220 km/s olarak açıklandı. Fiesta ST'de bu kıymetin 232 km/s olduğunu hatırlatalım.

Tıpkı Fiesta ST'de olduğu üzere Puma ST'de de motorun ürettiği güç ön tekerleklere 6 ileri manuel şanzıman vasıtasıyla aktarılıyor. Kelam konusu şanzımanın son dişli oranı optimum hızlanma için kısaltılmış. Ford Performance takımı, egzoz sistemini Puma ST'nin SUV karakterine uyacak biçimde elden geçirmiş lakin uzun seyahatlerdeki tecrübenin uygunlaştırılması açısından Fiesta ST'dekinden 1 desibel daha sessiz olacak biçimde ayarlanmış.

WLTP'ye nazaran ortalama yakıt tüketimi 6.9 l/100 km ve CO2 emisyonu 155 g/km olarak açıklanan Ford Puma ST'nin şasi kısmında da standart Puma'ya nazaran önemli düzenlemeler yapılmış. Hudutlu kaydırmalı diferansiyel (LSD) opsiyonuna yer verilen Puma ST'nin süspansiyon sistemi de standart modelden yüzde 40 daha sert olacak biçimde elden geçirilmiş. Direksiyon yansısının yüzde 25 uygunlaştırılması ve yüzde 17 oranında daha büyük frenler de yapılan güncellemeler ortasında.

Seçilebilir sürüş modlarıyla Ford Puma ST'nin çok taraflılığına vurgu yapan Ford Performance takımı, bu modlar ortasında birinci defa bir ST modelinde Eco moduna yer vermiş. Bunun yanında alışık olduğumuz Olağan, Sport ve Track modları karşımıza çıkıyor. Bunun yanında üç modlu ESC ve Launch Control özelliği de Puma ST'de karşımıza çıkan ayrıntılardan.

Ford Puma ST'nin dizaynına baktığımızda, özel olarak geliştirilen Michelin Pilot Sports 4S lastikler ve 19 inçlik jantlarla karşılaşıyoruz. Ön tamponun altında siyah bir ön lip kullanan Ford Performance takımı, bu ayrıntının öndeki yere basma kuvvetini yüzde 80'e kadar artırdığını belirtiyor. Motorun için daha yeterli bir soğutma sağlayan üst ve alt ızgaralar, parlak siyah tavan, yan ayna kapakları ve art spoyler üzere ayrıntılar da Puma ST'nin dış dizaynında karşımıza çıkan ayrıntılardan.

ST modellerine özel Mean Green renginin yanı sıra altı farklı gövd rengiyle tercih edilebilen Puma ST'nin iç yerinde da ST logosuna ve Mika Dinamica süet ayrıntılara sahip ısıtmalı Recaro koltuklar, ST logolu ve deri kaplı altı düz direksiyon simidi ve ST vites topuzu göze çarpıyor. Ayrıyeten koltuklarda, vites topuzunda ve paspaslarda metal gri dikişler bulunuyor.

Ford Puma ST'nin standart özellikleri ortasında kablosuz akıllı telefon şarj ünitesi, ısıtmalı ön cam, ön ve art park sensörleri, yağmur sensörü, 8 inç SYNC 3 bilgi-eğlence sistemi, Android Auto ve Apple CarPlay takviyesi, FordPass Connect modem teknolojisi üzere kıymetli teknolojiler bulunuyor.